2008. március 15., szombat

Királyi Palota-Wat Pho

Ébredés után egy isteni reggeli (thai tészta, sült rizs, sült borzas krumpli golyó, sült paradicsom, bacon, omlettek kívánság szerint, francia pirítós, sült sonka, műzlik, édes péksütik és rengeteg sült húsik nagyon finik …inkább holnap lefotózzuk mert írhatnám reggelig) majd útra keltünk a Palota felé.

Úgy döntöttünk, hogy ma nem esünk bele a tipikus turista csapdákba – mint tegnap este amikor fél kg lychie-ért fizettünk 200 THB-t (1200 HUF) ami 30 lett volna ha a közértbe megvesszük (pofára ment). Tehát elindultunk a Sky Train felé, ami kb. 10 perc séta a hoteltől. Megvettük a feltölthető (sok credit-el) kártyát fejenként 180 THB-ért és 1x-i átszállással elértük a Chao Praya folyót. Pont a központi kikötőbe futott be a vasút. Itt elkaptunk egy Express hajót, ami egészen a Királyi Palotáig vitt el bennünket. A palota felé menet elkapott minket egy kedves thai ember, aki közölte, hogy most a szerzetesek imádkoznak a palotában ezért zárva van de addig szívesen elvisz minket 30 THB-ért a „Lucky Buddha” és valami másik nevezetességhez. És mindezt a térképünkön be is jelölte „x”-el. Most, hogy nézem a térképet a jelölései alatt semmi sincs, de azért kedves volt tőle. Bence javaslatára elhalasztottuk ezt a programot és elindultunk a palota felé hátha mégis nyitva lesz J…
Naná, hogy nyitva volt, sem imának, sem szerzeteseknek nyomát sem láttuk.
Még a bejáratban elcsípett egy őr és elirányított a ruhakölcsönzőbe, mert nem volt elég hosszú a ¾-es nadrágom és egy vastag anyagból szőtt szoknyát kellett bérelnünk a bebocsátáshoz (hozzá tenném, hogy számos turistát láttunk a palota területén hasonló öltözetben mint az enyém és nem vetették fel velük ezt a rettenet meleg lepedőt). Erről a lepelről annyit, hogy méregzöld és a levegőt hermetikusan elzárja a test elől = fullasztó!

A palota építészetileg csodás, a képek talán vissza adnak valamennyit.

A palota után egy kellemes negyed órás sétával (közben helyi bazárok) elértünk a Wat Pho-hoz ami Bangkok legrégibb és legnagyobb temploma. Itt található a leghosszabb fekvő Buddha valamint Thaiföld legnagyobb Buddha-szobor gyűjteménye.
Ezután a kellemes 5 órás séta után elindultunk vissza a hotel felé a már ismert úton.

Mivel a lábunkat hólyagosra törte a cipő, jó lett volna nem eltévedni… Mivel hamarabb szálltunk le a hajóról, várt egy kellemes séta a sky train megállójáig. A régi városrészen át vezetett az út, kár lett volna kihagyni, max. kizárólag papucsba járok 1 hétig.

Lassan éhen halunk, irány az arab negyed egy kis Internet lopással egybe kötve. Ugyanis tegnap Bence észrevette, hogy a fizetős Internet cafe-ban van live WiFi, ezért ma beülünk a szemben lévő étterembe és megkíséreljük a netet elcsípni J

Még kihagytuk fent, hogy mikor hazaértünk a fárasztó nap után feltipegtünk a 19-re és bemásztunk a jaccusiba lazítani, aztán úsztunk egy nagyot. Kifigyeltük hogy a sky train megállója pont látszik a medencéből (a medence meglepően nagy 33m x 10m és 170cm mély langyos vízzel, jaccusi az olyan 5 személyes lehet – de csak mi vagyunk benne mindig J)