2008. május 11., vasárnap

Május 9.

Beach-ről beach-re jártunk, fürödtünk, fotóztunk

A délelőttöt medencénk vizének alapos vizsgálatával töltöttük: hány tempóval lehet körbeúszni a medencét ill. a jacuzzi 5 fúvókái közül melyik a legerősebb víznyomású stb. Szellemileg nem túl megterhelő tevékenységeket végeztünk, de annál inkább élveztük.

Délben elindultunk a keleti part beach-ei alapos feltérképezésére. A nagyobb partszakaszok között fekvő kisebb öblök megismerése volt a célunk. Az első partszakasz (a képen látható kövek az év nagy részében a víz alatt vannak 1,3) Bo Phut partja, mely mellettünk 2 városkával fekszik. Meglepően alacsony volt a vízállás, mint megtudtuk az évnek abban a szakában vagyunk amikor a tenger extrém módon visszahúzódik, így a partok helyenként több 10 méterrel kiszélesednek.
Második állomásunk a Choeng Mon-i domboldal volt ahonnan egyszerre két csodaszép öbölre (kép6,11) is rálátunk. Célállomásunk innen a hegyoldal aljában húzódó Tongsay Bay volt. Ehhez a kis öbölhöz egy resorton keresztül jutottunk le a 2-3-4 szobás villák között vezető úton. Az öböl (kép13,30,35,32) igen privát hangulatot árasztott mert kb. 4 tengerparti resortnak van közvetlen kapcsolata a fehérhomokos partra. Itt egy kis fürdőzés és fényképezgetésre szakítottunk időt.
Néhány perces motorozást követően Choeng Mon beach-re érkeztünk. Ez a partszakasz néhány száz méter hosszú, szépen ívelő fehér homokos, kb.8 tengerparti resorttal, melyből az egyik a fenti képeken is látható (45,47,54,63,65,66,41). Itt is megmártóztunk a langyos tengerben még indulás előtt.
Innen kedvenc partszakaszunkra - a „pocsolyához” – indultunk (68,69,73,). A part elképesztő látványt mutatott, a korábban lábszárközépig érő tenger itt száz méterrel beljebb húzódott, így a kis sziget amit térd alá érő vízben gázolva értünk el pár nappal ezelőtt, most homokban lépkedve elérhetővé vált. A fürdőzést víz híján elnapoltuk és beültünk a parton egy kellemesen hűsítő gyümölcs shake-re.
Következő állomásunk a Lamai beach végén lévő Hin Ta és Hin Yai (korábban már említett Nagypapa és Nagymama sziklák) sziklák voltak. Útközben Caweng beachen haladtunk át azzal a szándékkal, hogy kiadó üzlethelyiségeket nézzünk. Találtunk 4 olyan kiadó üzletet melynek a mérete és elhelyezkedése is megfelelt az elképzeléseinknek, ezeket le is fotóztuk és a telefonszámok birtokában folytattuk utunkat Lamai felé. Ismét egy kis kitérőt tettünk mikor megláttuk a Beverly Hills resort táblát a part felé meredeken vezető út tetején. A sziklás partoldalba épült resort kisebb házakból állt, kivétel nélkül a tengerre néző teraszokkal. Néhány fotó erejéig itt maradtunk majd irány a „híres” szikla.
A sziklákhoz érve kipróbáltuk a Cantallope nevű gyümölcsből készült shake-et ami ízre semmihez sem hasonlít mert nincs íze konkrétan. Az apály miatt jóval több szikla vált láthatóvá és egy apró kis öbölbe is le tudtunk ereszkedni, mely máskor a víz magasabb állása miatt nem közelíthető meg. Időközben délutánból este lett, hamarosan haza indultunk.