2008. június 10., kedd

Junius 9.




Június 9.

11 órától folyamatosan úton voltunk a korábban lebeszélt cégekkel tárgyaltunk.

Közlekedés kocsival:

A bangkoki közlekedést hamar megszoktuk, mivel már 5. alkalommal vagyunk a fővárosban. Mivel korábban már minden közlekedési eszközzel – ill. gyalogosan- közlekedtünk a város szinte minden részén, mondhatjuk, hogy egészen jól képben vagyunk a merre, hol, mi kérdésben. Ennek ellenére nem ajánljuk senkinek sem a bangkoki kocsikázást első alkalommal. Hozzá kell szokni ehhez a tempóhoz!

A városon több széles „road” halad keresztül minden irányban, melyről jobbra-balra nyilnak a „soi”-k azaz keskeny sikátorok/kis utcák.
2-3-5-7 sávban folyik egy irányban a közlekedés a nagyobb utakon. Néha a belső -, néha a külső sávból lehet visszafordulni az út másik oldalára, számos esetben pedig sehol mert 1 irányban halad mindenki, tehát ha eltéveszti az ember az utcát/épületet amit keres akkor sok-sok kilométer és kerülő árán juthat vissza.
Egyébként nem nehéz a várost átlátni és nagyon jól ki van táblázva minden út és irány, azonban nem mindig adatik meg a lehetőség, hogy jó helyen és időben legyen az irányváltáshoz. Persze aki kicsit konyit a térképes tájékozódáshoz annak nem gond.

A nagyobb falat a taxik, buszok, cikázó öngyilkos motorosok kivédése. A busz úgy vált sávot mintha ott sem lennél – erősebb kutya… alapon – és mindezt nem elég észrevenni, ki is kellene védeni miközben a másik oldalról bevágó motorost is életben kéne hagyni…
A legjobb amikor kiszorit a taxis a másik sávba, közben ott halad egy autó párhuzamosan veled s eközben egy-egy motoros mindkét oldalról 1 centire tőled beelőz, a busz meg befékez előtted. Megoldható egyébként. Ha vezettél már Thaiföldön akkor ez belefér még.

Nincsenek megjegyzések:

DEC.18.

Mr. Vu lett a helyi idegenvezetőnk! 11 körül indultunk a Hai Van hágóra, ami a híres császár város, Huē felé vezető, mintegy 130 km- es út r...