2008. június 9., hétfő

Június 8.

Reggeli után még fürödtünk egy nagyot az impozáns méretű medencében majd útra keltünk Bangkokba. Nagy volt a forgalom az úton vasárnapi csúcs. Még 1O perce sem mentünk amikor a belső (gyors) sávban elénk ugrott egy rendőr és vadul kalimpált, hogy álljunk meg. Már tudtuk… Elkezdődött a bangkoki lehúzás. Igazán nem derült ki mi volt a vétkünk de 2OOTHB-t gombolt le rólunk a rendőr bácsi. Közben széles mosollyal dicsérte az európai kinézetünket. A kihágásunk igy hangzott: no 3, only 2 és közben vadul mutatta hogy valami nem jó. Hogy mi lehetett a mélyebb jelentése ennek a monológnak azt nem tudtuk meg de mi a pénzre saccolunk. Bangkokig nem túl gyorsan, de annál rosszabb utakon haladtunk, viszont hamarosan kész lesz a többsávos autópálya!
Az utolsó 6Okm –t már egy 4 sávos autópályán tettük meg. Kicsit tartottunk a „kocsival Bangkokban” fejezettől, de 1 órakor már a szállodánktól pár km-re voltunk. Nem tévedtünk el, szinte egyből megtaláltuk a Sukhuvit utat. Mivel a Zenith-ben teltházat jeleztek egy közeli apatman hotelt választottunk a fennmaradó napokra. Ez csak 8 soi-ra (kis utca) van a Zenith-től igy sinen voltunk már amikor megtaláltuk a Sukhumvit road-ot. Na igen csak egy kis gond volt, hogy mi a másik oldalán haladtunk a főútnak, mint ahonnan nyilt a mi utcánk a soi 11. Nem tűnt megoldhatatlannak a helyzet, mert a belső sávból „U” kanyarral általában vissza lehet fordulni. Általában! De nem a soi 11 után! Mentünk hát pár kilométert tovább majd egy lehetőséget kihasználva megfordulhattunk. Gyanúsnak kellett volna lennie, hogy 5 sáv jött szembe és a miénk egyedül ment csak a nekünk megfelelő irányba, de mi örültünk, hogy végre irányban vagyunk. Igaz csak buszok mentek előttünk és mögöttünk is… Már éppen elértük az a kereszteződést ahonnan nem csak buszok használhatták ezt a sávot amikor egy rendőr ugrott elénk és félre állitott. Kétségbe esett turista fej, lázas térkép kiteritgetés és soi 11 mondogatást követően is 6OO THB volt az ára ennek a párszáz méternek. Már nagyon szerettünk volna megérkezni a Grand President Apartman hotelbe igy fizettünk és elhúztuk a csikot. 1O perc múlva már a szobánk felé tartottunk. Az épület nem mai darab, de a lobby alapján tegnap is épülhetett volna, csillivilli. Sajnos ezt a felújitást nem terjesztették ki az épület többi részére, de igazából kellemes az apartmanunk, van egy háló-nappali helyiség és egy apró konyha, fürdő. Bence reménykedett abban hogy a 3 épületből az egyikben van kicsit tágasabb vagy újszerűbb lakás is, de amit mutattak 3OOOTHB-ért még lepukkantabb volt ezért maradunk. A 9. emeleten van egy szép kis medence is, reméljük még tudjuk használni. www.grandpresident.com A képek senkit se tévesszenek meg, itt jól tudnak fotózni!

Meleg fülledt és borús az idő azaz teljesen jól viselhető, ezért elindultunk még egy kisebb kirándulásra. Fél 6ra értünk a Patpong-ra (éjszakai piac) ahol még az árusok a kipakolás elejn tartottak, ezért egy nagyobb séta mellett döntöttünk a Silom Road-on, mely egészen a Chao Praya-ig fut. A végállomáson felszálltunk a Skytrain-re ami szinte a ház előtt tesz le.