2023. december 20., szerda

DEC.15.- EGYNAPOS KIRÁNDULÁS NINH BINH, TAM COC...

Reggel 8- kor jött az idegenvezetônk ès a mai túránk transzportja egy 12 szemèlyes full bôr és színes ledvilágítással felszerelt kisbusz. (Esténkènt karaoke partybuszkènt üzemelhet…)
Utazásunk első àllomása Vietnam ókori fővárosa Hoa Lu, Dinh és Le királyok otthona a 10. századból. Az idegenvezetőnk sok történetet mesélt a helyről, de azon kívűl, hogy “ott a wc” és “40 perc múlva talalkozunk ugyanitt” egy árva szót sem értettünk. Elvileg angolul beszélt…🙊
Az ősi épületek bejárása után, tovább álltunk terv Tam Coc felé, ahol egy 45 perces bringázás során bejártuk a városka külsőbb részét, majd ebédeltünk egy elhanyagolhatót. Eddig közel sem ettünk olyan jókat mint Thaiföldön de ez legyen a legnagyobb gondunk ebben az országban.közben, indulhatott a Mua barlang meglátogatása és az 500 lépcső legyőzése. A hegy tetejére 500 lépcső vezet, 3 különböző kilátó ponttal. Na igen, ezt tudtuk még indulás előtt beharangozták DE arról senki sem beszélt, hogy egy lépcsőfok 4-5 általunk normálisnak tartott lépcsőfoknak felel meg…😱 kb térdig ért a fokok fele, a másikfele “csak” lábszárközépig… végül is 1 óra alatt teljesíthető volt és még a barlangok is belefértek!
Elérkezett a nap fénypontja, azaz csónakkal végig a Trang An folyóin. Nagyon különleges hangulata van ennek a folyónak, amely a rizsföldek között kanyarog hosszan. Az interneten lévő képeken sárga virágokkal szegélyezett a folyó, mely csak az év bizonyos szakában festi a tájat sárgára, méghozzá az Új Év utáni 5. hónapban. Ilyenkor virágzik a rizsföld! Egy nagyon kedves hölgy evezte LÀBBAL végig a csónakunkat, ő mesélt erről és arról is, hogy mennyit dolgozik megállás nélkül… majd elővett néhány kézzel varrott képet, melyet ő készített ( erről fotót is mutatott). Természetesen vettünk belőle, hogy ennyivel is támogassuk a szegény vietnami családot… azért az gyanús is lehetett volna, hogy idefelé jövet, amikor egy nagy boltnál megállt a buszunk (és még 100 másik) wc/kávé szünetre, akkor az evezős hölgy másik 1500 alkotását is megcsodálhattuk, pár duonggal olcsóbban 😉 Ez a hajókázás azonban elfeledtette a pocsék angolt beszélő, ámde nagyon gyenge poénokkal tűzdelt egész napos makogását az idegenvezetőnknek. Nagyon különleges élmény volt! Mivel jól kipihentük magunkat a csónakázás közben, indulhatott a Mua barlang meglátogatása és az 500 lépcső legyőzése. A hegy tetejére 500 lépcső vezet, 3 különböző kilátó ponttal. Na igen, ezt tudtuk még indulás előtt beharangozták DE arról senki sem beszélt, hogy egy lépcsőfok 4-5 általunk normálisnak tartott lépcsőfoknak felel meg…😱 kb térdig ért a fokok fele, a másikfele “csak” lábszárközépig… végül is 1 óra alatt teljesíthető volt és még a barlangok is belefértek! Ez volt a mai túra utolsó állomása, innen már indultunk vissza Hanoiba. Még este elbóklásztunk az esti piacra illetve az 1886-ban épült francia St. Joseph katedrálishoz.
Mondanom sem kell, hogy kiváló minőségű ruhák és cipőkkel van elárasztva a város, semmi különbséget nem találtunk a nálunk boltban 50-70.000 ft-ért kapható Nike cipők és az itt látottak között. Sok terméken rajta van a vonalkód és legalább 8 különböző pénznemben az ár. Ezek a ruhadarabok innen mennek a nyugati világ boltjaiba az egészen biztos. Mondják is az árusok, hogy ez nem az olcsó, alacsony minőségű, műanyag kínai copy! A motoros futár is North Face esőkabátban jár. Kiváló minőségű Hokka, Salomon, Nike, North Face és Fjall Raven cipők és táskák valami t Crocs papucsok utcahosszan. Ezek a gyárak itt vannak valóban vietnamban. Hát ezek után nehezen adnék ugyanezekért a cuccokért 5-10x ennyit!!!