2023. december 14., csütörtök

DEC.14. HA-LONG BAY

A késői fekvés után, korai kelés... Reggeli után megérkezett a busz, amely még begyűjtötte utitársainkat, majd elindult egy 3 órás utazásra HaLong Bay-be. Útközben megálltunk egy kagyló farmon, ahol bemutatták a tenyésztett gyöngy kilakulásának folyamatát és betereltek egy óriási ékszerboltba...
Innen már csak pár percre van a kikötő, ahol már várt a finom ebéd. Mindenkit beosztottak egy 7 személyes asztalhoz, nekünk egy indiai család lett az asztaltársunk. A hajó 1. és 2. emeletén voltak az éttermek, a tetőn pedig a napozóterasz.
Körülbelül egy órás hajózás után a zöld, mészkőhegyek között és megérkeztünk a Ti-Top szigetre, ahol hegymászás és fürdőzés volt a program. Innen rövid hajózás után átszálltunk bambusz hajókra ill. kayakokba (ki mit választott) és egy mészkőhegyekkel körbevett öbölbe eveztünk egy szikla átjárón keresztül.
Az ebédhez kínált rizsbor megtette a hatását, mert némelyik hajóban a hangulat több mint vidám volt, amolyan ázsiai céges csapatépítő. Mi sem bíztuk a véletlenre a bambusz hajónk dokkolását, Bence valamilyen oknál fogva megfogta a hajókötelet a túránk végeztével és a parton, már mentőmellényben várokozó egyik kínai turistával felvette a szemkontaktust - aki azonnal megérezte, hogy küldetése van - majd meglendítette a hajókötelet és partra dobta. Megmentőnk olyan felelősségteljes arccal lendült a kötélért mintha a Titanic túlélőiért ment volna csatába, elkapta a kötelet és büszkén tartotta, míg egy helybéli át nem vette tőle. Valójában senki nem értette mi történt de olyan gyorsan lezajlott a magyar-kínai összehangolt akció, hogy már csak a végére eszméltek fel a helyiek. A hajóba visszaszálltunk és tovább folytattuk utunkat a világ egyik legnagyobb cseppkőbarlangjába. 200 lépcső fel és gyanennyi le de Itt beszéljenek a képek:
Naplementére visszaértünk a hajóra és némi snack kíséretében elindultunk vissza a kikötőbe.