2008. március 19., szerda

Március 19

Csatorna-taxi, Tuk-Tuk, Bangkok Noi hajókázás, Golden Mount

Ébredés után szertartás szerűen irány reggelizni, hiszen kell az energia.
A számomra kihagyhatatlan francia pirítós (ejtsd bundás kenyér ) és Bence kedvenc reggeli eledele a csirke, sült tészta és friss gyümölcsök után irány a szállodánk mögötti apró kis csatorna amin a már tegnap megismert helyi „ longtail boat” száguldozik. Egy kis matek: ezzel a szakadékkal 24 THB az út a Siam térig és innen a folyó elérhető: 1.)gyalog 0 THB vagy 2.) Tuk-Tuk 40-50 THB. Ez még mindig jobb ár és nagyobb élmény mint a sky train-en 100 THB-ért ugyanez az út. Igazából 300 ft-okról beszélünk, de itt az rengeteg pénz amin vehetsz pl.6 db gyros-t vagy 30 üveg vizet, akár egy komplett ebéd 2 főnek vagy 6 üveg Singha sört (ez még nekem is ízlik pedig nem szeretem a sört! És van Light változata is)

A csatorna kikötőből kiszállva ma megalkudtunk egy Tuk-Tuk-ra ami levitt egészen a Grand Pallace-ig (Királyi Palota) a Chao Praya folyó partjára. Mivel ezt az utat tegnap vagy másfél óra alatt sétálltuk le ma inkább a 3 kerékre szavaztunk.

Sofőrünk a 9. számú Tha Chang kikötőben tett le ahogy kértük. Itt kezdődött a véres alkudozás! Több kis cég kínálja itt az útjait a legkülönbözőbb árakon ugyanarra a hajóútra. A hiénák már a kikötő bejáratánál elkezdték a terelgetésünket természetesen a saját pultjuk felé. Mivel ezekre a kisebb csatornákba nem lehet bejutni menetrendszerinti hajóval, meg kell állapodni egy magán társasággal a túrára. Első ajánlat 1200 THB volt 2 főre amitől csuklani kezdtem… Sajnos bele kellett törődnünk, hogy itt nincs mese ha be akarunk hajózni a cölöpökön álló lakóházak, régi templomok és mangrove fák közé akkor meg is kell fizetnünk az árát. Mi ellenajánlatunk 2 főre 200 THB-volt!! Felháborodsá és az elképedés jeleit mutatták….Végül az egyik bódénál 800 THB-ért megvettük a jegyeket.

Az 1 órás hajókázás nagyon megérte, egy érdekes és különleges vízi-világ tárult fel a szemünk előtt. Láttunk nevetve fürdőző gyerekeket a felpuffadt döglött haltetemek mellett, a vizen álló düledező cölöpházak teraszán mosó és mosogató nőket (naná hogy a folyóban történik mindkét tisztítási folyamat), régi és szépen felújított kolostorokat a háttérben Bangkok felhőkarcolóival… Az út varázslatos volt és a szag is J

Mivel csak mi 2-en voltunk a kishajón nagyon élveztük a fotózást (190 db kép!) private tour máshol 2 főre 2500 THB lett volna… Ezt is jól megoldottuk J

Mivel mindenki a folyóban tisztul és tisztít nem is volt meglepő amikor kapitányunk (100-110 éves bácsika, akiről őszintén reméltem hogy megéri utazásunk végét) elővette poharát ami egy félbevágott vizes palack volt és kiöblítette a folyóban. Mutattam is Bencének, hogy nézze meg miből iszik emberünk, mire közölte, hogy aha, klassz de a bácsika abból nem ivott…. Haneeeem? –kérdeztem naívan. Hát pisilt egyet menetközben ülve! J Itt az élet szépsége az egyszerűségében rejlik!

Végre a kikötőben sikerült meginnunk első iható kávénkat a kikötő forgatagában.

Ismét Tuk-Tuk, ezt már sikerült elcsípnünk egy 10-essel olcsóban mint idefelé. Igaz nem a kis kikötőnkbe vitt a csatorna taxink állomására, hanem a Golden Mount nevű Wat-ba (Wat = templom) Sebaj, úgysem láttuk még és igazán közel volt utána a hajóállomás.
Rengeteg lépcsőn felkaptattunk a 40 fokban a tetejére, ahol rengeteg harangot megkongattunk felfelé. Az épület tetejéről egész Bangkokot megcsodálhattuk és az adományként adott 20 THB-ért füstölőt, gyertyát és lótusz virágot tehettünk az oltárra. Buddha szobrai előtt egy kis fohászt ejtettünk a koh chang-i utunkért, szeretteinkért és még sok minden másért is.

Ma megajándékoztam magam egy szép fehér fonott karkötővel kárpótlásul a tavaly kapott szerencse karkötőért, amit egy szerzetestől kaptunk Samuin és én képes voltam elhagyni a Mammutban a Lee Cooper boltban. (Azért szerzek még Samuin is egyet) Bencének megvan a tavalyi még.

A hegymászás után séta a kikötőbe, ahonnan nem sokkal később elindult hajónk a hotel felé.

Mivel estére szeretnénk az energiát tartalékolni, feljöttünk a medencéhez és itt pihenünk az árnyékban ( 35 fok és du 4 már ) várjuk a thai sült rizst seafood-al megpakolva. Kicsit tengeri betegek vagyunk mióta leszálltunk a hajókról ide-oda dülöngélünk, de kellemes…

Estére a híres éjszakai piacot (Patpong) és a China Town-t tervezzük, erről később bővebben!

Még várjuk a final confirmation-t a Koh Chang Kacha Resortra, de tegnap már neten kifizettük. A rendszer természetesen itt is jól működik. Ismételten a jól bevált és full korrekt www.sawadee.com -on foglaltunk (útitervező barátaink figyelem!!!!)