2008. május 26., hétfő

Május 22-25.

Koh Phangan

Még előző nap délután megvettük a jegyet a Lomprayah nevű katamaránra, melynek első megállója Samuiról Bangkok felé Koh Phangan. Ez a sziget mintegy 2O perces hajóúttal elérhető innen és a jegy ára 4OO THB/fő oda-vissza. Ha valaki olcsóbb megoldást szeretne akkor 15O THB-ért elhajózhat Nathonból, Bang Rak vagy Bo Phut kikötőjéből is egy lélekvesztővel, mely mindössze 1,5 óra alatt éri el a sziget különböző partjait.

Koh Phangan hasonló természeti adottságokkal rendelkezik mint Samui, de kisebb és ide inkább az olcsóbb szálláshelyeket kereső „hátizsákos” turisták érkeznek. A sziget világhire a havonta megrendezett Full Moon Partyknak köszönhető, főszezonban több ezer ember érkezik a szigetre, hogy részese legyen a Had Rin tengerpartján lévő bulinak. Részletesebben Koh Phanganról az oldalsó sávban lehet majd olvasni.

Ha a Lomprayah-t választja az ember közlekedési eszközéül, akkor Thong Sala-ba érkezik meg, ahogyan mi is. Itt feltett szándékunk volt robogót bérelni, ami néhány sikertelen próbálkozás után sikerült még a kikötő területén. Thong Sala-ból mi először északnak vettük az irányt, ahol a legtöbb szállás és homokos part található. Városról városra mentünk, kezdetben meglepően jó minőségű betonozott utakon, majd egyszer csak vége szakadt az útnak és indult a terepmotorozás. A szigeten rengeteg a kókuszpálma, igy az utazás csodaszép látványt nyújtott. Sajnos a partok nagy része alkalmatlan ebben sz időszakban az úszásra mert egy korallzátony fut végig a parttal párhuzamosan a keleti oldalon, igy inkább köves,sziklás mintsem homokos. Erre a partszakaszra többnyire a szerényebb vagy közép kategóriás szállás a jellemző. A képek talán jobban vissza adják a sziget hangulatát…

Igen evés turistával találkoztunk ittlétünk alatt, de a főszezonban akár 5OOO ember is érkezik pláne a Full Moon idején.

A szigeten nem vezet körbe még összefüggő betonút, ezért vissza kellett fordulnunk Ao Chalok Lam-ról, hogy a nyugati oldalt is feltérképezhessük. Vissza mentünk Thong Saláig és onnan folytattuk utunkat Had Rin felé. Had Rin a főváros és egyben az elhiresült party-k szinhelye. Ez egy tengerbe nyúló földfok, melynek a keleti és nyugati partja is alkalmas a fürdőzésre. Mi Had Rin Nai-n telepedtünk le amit Belső Rin Partnak vagy Sunset Beach-nek hivnak és ez a Full Moon központi része. Most nagyon nyugalmas volt ez a főszezonban nyüzsgő partszakasz igy pár órára letelepedtünk, mert árnyékban is 4O fok volt.

4 órakkor indult a katamarán vissza Samuira, ezért egy kis fürdőzés és napozás után, még motorra pattantunk, hogy lássunk többet a szigetből. Ez többé-kevésbé sikerült is, amikor egy kisebb útra hirtelen ötlettől vezérelve lefordultunk. Gyönyörű, úton haladtunk a sziget belseje felé, amikor elfogyott az út… Egy motoros, aki előttünk haladt egyszer csak befordult a bokorba és eltűnt. Ezen felbátorodva követtük őt, mondván kell hogy legyen valami útféle, ha eltűnt a szemünk elől. Egy keskeny erdei úton találtuk magunkat, mely mélyen ment befelé a dzsungelbe. Éppen olyan széles volt, hogy elfértünk rajta és hol meredeken felfelé, hol lefelé vette az irányt. Egy kis patakon át kellett keljünk, hogy folytatni tudjuk az utat, majd egy erősen meredek emelkedőn véget is ért az út. És láss csodát, itt a dzsungel közepén egy bungis resortot találtunk egy nagy bárral a közepén, ahol a Black Moon Party kerülnek megrendezésre. Ide vagy gyalog vagy motorral de leginkább sehogy sem ér el az ember, mert semmi sem jelzi a helyet és az út megléte sem látható csak a bokorforduló után….

Hamarosan el kellett indulnunk vissza a kikötőbe, mert közeledett a 4 óra. Bár nagyon paradicsomi helyeket is találtunk, mégsem akartuk itt tölteni az éjszakát.

Visszafelé a kompon már kellemesen fáradtan gondoltunk a pihenésre, mert egész nap 12O km-t motoroztunk.

Internet hiány

Sajnos az elmúlt napokban az internet kiszolgáló elaludhatott vagy ilyesmi mert mára tűnt fel mindenkinek, hogy napok óta nincsen használható internet itt a resortban.

Ma nagy szerelés, jövés-menés volt igy van esély rá, hogy zökkenőmentes összekötettésünk lesz a külvilággal.

Az elmúlt napok röviden:
napozás-ingatlan téma-napozás és kirándulgatások a szigeten.

A következő napok érdekesebbek lesznek igérjük!!!!