2008. április 2., szerda

Április 2.

Pattaya

Reggel igen korán ébredtünk a melletünk/alattunk – és 24 órán át tartó építkezés (légkalapács, flex stb.) következményeképp. A reggeli kárpótolt minket, de visszatérve a szobába Bence tett egy próbálkozást és lementen tárgyalni a recepcióra mit lehet tenni a flex és az ütvefuró ellen. Fel is ment megnézet néhány szobát a másik szárnyban de a csere bizony 850 THB került volna naponta. Így inkább a diplomatikus reklamáció-t választotta és felhívta a Sawadee-t –amely rendszeren keresztül intézzük a foglalásainkat – melyről ismételten csak elismerően tudunk szólni. Elmesélte Koi-nak -aki egyébként a Sawadee ügyfélközpontjában ül és válaszolgat a foglalásokra-, hogy a körülményekre való tekintettel kértünk egy másik szobát, de a szinte üres szállodában csak ráfizetéssel költözhetünk át, arra hivatkozva, hogy a „csendesebb” szárnyban lévő szobák mind deluxe-ok és ezek 2500 THB-be kerülnek a mi 1650 THB -es szobánkkal szemben. (Közben a Sawadee nagyszerűségét ecsetelte és a mi legnagyobb megelégedésünket a foglalási rendszerrel kapcsolatban) Ma megértettem miért adták a „relax room” elnevezést ennek a szárnynak!!!

Egyébként annyi a különbség a superior és a deluxe szobák között– mert a berendezés és a méret lényegében ugyanolyan szép -, hogy van egy kis konyha is a deluxe szobákban, a nagyobb difi az, hogy egyáltalán nem lehet hallani a kalapálást.
Koi elkérte a szobaszámunkat majd közölte várjunk 10 percet…Vártunk… Telefon csörög, új szobaszámunk 323!! Juhijj A hab a tortán, hogy semmi extra költség, még a különbözetet sem kérik!

Egy kis betekintő Pattaya city-be, honnan indult és miről is szól ez a város:

A „thaiföldi riviéra” központja, mely nevét hallva legtöbben a napsütésre, homokra és egy bűnös városra gondolnak, mások Thaiföld legparadicsomibb részeként tekintenek a helyre, megint másoknak egy tengerparti vörös lámpás város jut eszébe. Valójában szerintem mindezeknek a keveréke. Minden esetre valamit elárul, hogy novembertől márciusig több mint egymillió turista fordul meg ezen a helyen. Ebből igen nagy az orosz elvtársak száma, rengeteg helyen cirill betűkkel is feliratoznak. Ők még mindig úgy festenek mint mi 20 évvel ezelőtt (gondolok itt a suhogósra)

Ez a valaha csendes halászfalu az amerikaiak és a vietnami háború nélkül –amikor is a katonák pihenő övezetévé vált - megmaradt volna egy álmos kisvárosnak ma azonban nyüzsgő bárok, éttermek, szorítók tömegének ad otthont. A szállodák és konferencia-központok mellett vendégházak, hotelek, bárok, bordélyok valamint lakóházak nőttek ki a földből. Az egyetlen dolog a tervezés volt amire nem gondoltak és ez meg is látszik a városon. A vízhiány és a tengerparti kosz igen nagy probléma melyet igyekeznek megoldani.

Számos vendég érkezik ide a golf (12 lyukú) és búvárkodás miatt, melyekre Pattaya első osztályú lehetőségeket nyújt. Számos kis sziget van a közelben melyez 30-60 perc hajókázással meg lehet közelíteni így páratlan víz alatti élménynek lehetünk szemtanúi. (ha jut időnk ellenőrizzük valóban így van-e)

Ma elsőbbséget élvezett a program tervezésében a Chiang Mai-i repjegyünk megvétele és szálloda lefoglalása az ott eltöltendő 6 éjszakára. Mivel április 14-17 ig Songrakan fesztivál van ezért előtte és utána is nehéz állítólag minden közlekedési eszközre a helyfoglalás ill. a hotelek telve vannak. Szerencsénkre a mi dátumunk nem esik bele a nagy nyüzsibe amikor ráadásul az árakat is megemelik ezért még drágább az utazás és szállás ebben az időszakban. Songrakan itt az új évet köszöntő fesztivál (jelenleg 2551-ik év van itt), ami kifejezetten Chiang Mai-ban nagy ünnepség, ezért egy kicsit sajnáljuk, hogy Hong Kong miatt pont a kezdetén jövünk el onnan, de már így is több mint szuper, hogy egyáltalán eljutunk Chiang Mai-ba!
Nagy szerencsénkre sikerült 8360 THB-ért megvenni a repjegyet a Thai Airways-nél oda-vissza 2 főre és a szállásunkat is le tudtuk foglalni.

Ezek után megkerestük a Bangkokba induló buszok állomását, ahol kemény 300 THB-ért megvettük ápr.5-e reggelére a jegyet egyenesen a reptérre.

Egy kis kényszermegállóra itt ragadtunk mert olyan jégeső csapott le 2 másodperc alatt, hogy képtelenség volt elindulni. Nem tartott sokáig, 15 perc múlva már a motoron robogtunk vissza a szállodába mert már 4 óra lett valahogy és a pokoli melegben már csak a medencére tudtunk gondolni. Mehettünk volna a partra is, de akkora nyüzsgésben és forgalomban voltunk egész nap – a közlekedés itt nem babra megy, sávok nem számítanak és minden percben valaki elindul az út széléről, valaki meg hirtelen megáll igen észnél kell lenni -, hogy nyugalomra vágytunk ezért a mi kis szállodánkat választottuk ma délutánra.

Pancsolás és hong kong-i szállásnézegetés után felöltöztünk és bevetettük magunkat a szomszédos beachre (Jomtien) ahol vacsoránkat terveztük elfogyasztani.

Meg kell említsem, hogy Pattaya nemzetközileg híres a konyhájáról kifejezetten „seafood” ételeiről!!! (képek fent)
Nem csak Pattayán, egész Thaiföldön az élet mint ahogy már említettem az utcán folyik , kifejezetten igaz ez az étkezésre. Kisebb nagyobb mozgó és nem mozgó árusok kínálják a helyi ételeket az utak mentén ameddig csak a szem ellát. Igazi thai ízek mint pl. a pad thai (ez egy sült tésztából, zöldségekből, chiliből, szója csírából, sült tojásból álló egy tál étel amit cukorral és darált dióval esznek igazi csemege! Lehet tengeri herkentyűkkel vagy csirkével kérni), kicsi gombócok amelyek alapanyaga lehet hal, csirke, sertés valamint többféle leves sok tésztával és zöldséggel, sült rizs 10 féle módon elkészítve, roston vagy szárított halak, rákok, kagylók stb. ami szem szájnak ingere. (képek fent)

Egyedül a rózsaszínű tojást nem tudjuk hova tenni??? Illetve azt hogy a tojást egész nap a forró napon tárolják, hűtőnek nyoma sincs ezeken a kis kocsikon, de a szalmonellának sem… Bence szerint a tyúkokat tartósítószerrel etetik J

Ennyit mára, holnap ismét jelentünk.