2008. március 30., vasárnap

Március 29

Szálláskeresés, masszír, fürdés

Ébredés után irány a reggeli. Választásunk ma reggel friss gyümölcs joghurttal leöntve valamint egy amerikai típusú reggeli ami a következőket rejti: tükör tojás, bacon, toast, sült sonka (ezt az ügyeletes kutya kapja), vaj, ananász, görögdinnye, narancslé, kávé. Amint végeztünk egyenesen a parton felállított kényelmes napozóágyakat céloztuk meg, ahol masszőr barátaink már vártak minket – hiszen minden reggel első utunk hozzájuk vezet. Ma fej-nyak-hát masszázst kértünk mert a hajókirándulás nyomait még éreztük itt-ott.
Isteni! Kötelezővé kéne tenni! (képek fent)

A kényeztetés után megvettük ismét a 24 órás előfizetést az Internet használathoz és letelepedtünk a partra mazsolázni a szálláslehetőségek között. Szeretnénk találni Pattayára és Chiang Mai-ba szállást mert úgy néz ki, hogy itt hagyjuk Koh Changot és magunkba szívunk más élményeket is. Következő utunk a nem éppen kulturális programokról híres ám annál érdekesebb Pattaya és környékét célozza meg pár napra. Nem egyszerű szállást találni mindamellett, hogy nagyon széles a választék, akárhogy szépíteném azért lássuk be, hogy Pattaya egy óriási kupleráj, az európai és délkelet ázsiai szex-turisták gyűjtőhelye (tévedés ne essék nem ezért érdemes idejönni! pláne ha az ember meglátja hepatits-től besárgult szemeket)
Tehát Pattaya majd tervünk szerinti következő állomás –a hallottak alapján kihagyhatatlan – Chiang Mai.

Chiang Mairól érdekesség: 700 km-re északra fekszik Bangkoktól. A királyság második legnagyobb városa, nevezik északi fővárosnak is. Virágzó kultúrájáról, kézműves iparáról, orchidea farmjairól és gyönyörű természeti szépségeiről ismert. Itt található Thaiföld legnagyobb állatkertje és a világ legnagyobb madár rezervátuma. Nagyon híres az éjszakai bazár, mely megelőzi a bangkok-i Patpong piacot mind kínálatában mind hangulatában. Közel 300 db híres templom található itt melynek a neve thaiul Wat valamint a Nemzeti Galéria.
A hegyi törzsek (Akha, Karen, Lahu, Lisu, Hmong) az északi hegyvidéken az Arany Háromszögként ismert vidéken élnek, ahol Laosz, Thaiföld, Minmar találkozik. Legszebb kerámiákat, ruhákat és opium pipákat itt lehet fellelni. Az Akha törzs tagjai a híres zsiráfnyakú nők, melyek nyakukon viselt gyűrűkről ismertek. A látszat ellenére nem a nyakuk hosszabbodik meg, hanem a mellkasuk nyomódik össze és ettől tűnik hihetetlen hosszúnak a nyakuk. Ezeket az északi törzseket helyi túravezetőkkel látogathatók.
A kerékpározás kedvelt közlekedési eszköz ami nekünk nagyon jó hír J

Bangkoktól: vonattal 13 óra, busszal 10 és repülővel 1 óra 10 perc.

Meglátjuk hogyan tudjuk mindezt megszervezni, mi mennyibe kerül…Holnap erről már többet tudunk!