2008. április 5., szombat

Április 5

Utazás Chiang Maiba

Reggel fél 7 kor ébredtünk, hogy kényelmesen elfogyaszthassuk a reggelit a 8 órára ígért kisbusz megérkezésre előtt, mely kivisz minket a buszpályaudvarra.

Kb. 10 percnyi az út a szállodánktól a buszpályaudvarig, amit 40 perc alatt meg is tettünk. Ennek az volt az oka, hogy üres járatba itt nem megy semmi, még a pótüléseket is megtöltik. Mi kifogtuk az indiai turnust, akik nem a pontosságról híresek. Nem volt nagy jelentősége, mert így is 20 perccel indulás előtt kiértünk az állomásra.

Óramű pontossággal elindultunk a bangkoki reptér felé (egyébként órát lehet hozzájuk állítani eddigi tapasztalataink szerint).

A két órásra kikiáltott út valójában másfél óra volt a repülőtérig közben megnétünk egy filmet a lap topon. Rengeteg időnk maradt bebarangolni a hatalmas épületet. Ettünk, ittunk más dolgunk úgysem volt mint kivárni a 14:30-as indulást.( pár kép a reptérről) Nagyon kellemesnek ígérkezett az 1 órás utazás mert egy Boeing Jumboval mentünk ami nagy és kényelmes gép.

Elérkezett az indulás időpontja, nem volt más hátra mint felszállni hát a gépre. 3 óra után nem sokkal kigördültünk a kifutópályáról és 6 napra búcsút intettünk Bangkoknak.

Repülőn és egyáltalán bármilyen utazáskor egész nap eszünk, nem tudom ki hogy van ezzel, ezért már tűkön ültünk felszálláskor. Mivel ez egy rövid útvonal csak snack-et hoztak ami narancsléből és egy kis csirkés - besamellel töltött pitéből állt. Nem volt Bence rest, megduplázta az adagot, melyet szó nélkül meg is kaptunk.

Hamar elérkezett a landolás ideje és már kint is voltunk a rekkenő hőségben valamilyen közlekedési eszközt keresve. A Taximeter, ami itt a hivatalos taxi órával felszerelve, 120 THB-ért kínálta magát de ezt hagytuk arra az esetre ha másként nem sikerül megoldanunk.

Az út mellett cigizgettünk mikor lelassított mellettünk egy utas-vadász piros roncs, úgynevezett „songthew”. Ennek a lényege, hogy hátul a plató részen egymással szemben 1-1 sor pad van ami 8 embernek még elmegy, de mi úgy ültünk benne ennyien, hogy mindenki a reptérről jött óriási hátizsákokkal, bőröndökkel… Levegőt jegyre adtak, mert csak a hátulja volt nyitott és itt ha lehet még az eddigieknél is magasabb a páratartalom. Útközben készült kép a sofőrről aki értetlenül próbálja megfejteni a lonley planet könyvből alkalmi útitársaink szállásának helyét.

Rövid út volt a szállodánkig amivel egyébként maximálisan elégedettek vagyunk! 40 m2-es szobánk van a 15. emeleten és még Internetet is tudtunk ingyen vadászni a szomszédos épületbő ( kilátás a szóbából kép csatolva). A hotel a város szívében van, szemben az éjszakai bazárral, az egyéb látnivalóktól 10 – 15 perces sétára saccoljuk. Hatalmas közösségi tereket alakítottak ki pl. a lobby akkora mint a Budagyöngye és a folyosókon bowlingozni lehetne.
Ami nagyon extra az a 4. emeleti hatalmas úszómedence és a fullos wellness center, mely vetekszik az A1 fitness bármelyik edzőtermével. Holnap csinálunk róla képeket

Nem sokat láttunk még a városból, de az út a reptértől idáig lenyűgöző volt. Rengeteg a növény, kevés a magas épület, - csak itt Chiang Maiban 300 templom van - egy viszonylag nagyobb város (Thaiföld 2. fővárosának is nevezik), hatalmas hegyek (2550 m a legmagasabb) lábánál fekszik és egy folyó szeli melynek a vize tisztának tűnik szemben Bangkok mocsárszerű csatornáival. Az egész város sokkal tisztább és visszafogottabb mint a többi eddig látott belváros.

Nagyon kellemes vacsorával leptük meg magunkat a szálloda utcájában és egy helyi bor mellett lazítottuk. Rövid sétát tettünk a környéken és tekintettel az egész napos útra valamint a pár óra alvásra visszamentünk a szobánkba megírni nektek a blogot.(itt most fél 11 van már) jó éjt!!!

Holnap motort bérelünk és uccu neki…