2009. április 23., csütörtök

Április 20.

Április 20. Szingapúr
Végre az egész éjszakát zavartalanul és nagyon mély álomban sikerült eltölteni! Irány a Duck Tour a Suntech City-ben. Még tegnap kinéztünk egy mindenre korlátlanul használható jegyet náluk. Csak ajánlani tudjuk ezt az irodát mindenkinek akár rövid, akár hosszabb időt tölt ebben az országban, mert nagyon profik, minden túrájukon érdekes és nagyon informatív felvilágosítást adnak a városról, épületekről, történelemről.
Tehát első utunk egy Wacky Duck nevezetű városnéző túrával kezdődött, ami egy II. Világháborús járművön való utazást takart. Az érdekessége, hogy 2 éltű, így hol a vízen hajókáztunk, hol az utakon gurultunk. Bejártuk a Suntech City környékét, majd hajókáztunk a Marina Bay-ben ahol megcsodálhattuk azt az épülő kaszinót mely a világon a legdrágább költségvetéssel épül azaz 6 milliárd SGD! Decemberben lesz ennek a hatalmas területen elhelyezkedő szerencsejáték paradicsomnak az átadása. Szemben ezzel pedig a világ egyetlen „úszó” futball pályája foglal helyet, melyen minden évben hatalmas ünnepséget rendeznek Szingapúr függetlenségének évfordulóján. Nagyon jó kis kaland volt!
Ezután felpattantunk ennek az irodának a sárga vonalon (City Line) közlekedő, nyitott tetejű „Hopp Off” buszára és mentünk egy teljes kört (40 perc) a városon. Közben egy idegenvezető minden jelentősebb térről, épületről részletes bemutatót tartott.
Ez a város lenyűgöző! Legközelebb a Raffles-ben szállunk meg! Már 10 ezer SGD-től lakosztályhoz lehet jutni (más nincs is nekik, itt ne keressen az ember Superior vagy Deluxe szobát!)
Amint megtettük a teljes kört ezzel a busszal, már szálltunk is át az ún. piros vonalon (Heritage Line) közlekedő buszukra és ezzel is hasonló körülmények között mentünk egy teljes kört a városban. A kínai és indiai negyedet alaposan bejártuk majd az üzleti negyedben tettünk egy alapos kört mindvégig értékes információkat hallgatva a Szingapúrról. Egyenlőre az új infók tömegében azt sem tudjuk merre menjünk, de talán az utazás végére helyre kerül minden adat…
Mindkét túra teljesen más útvonalon közlekedik egyetlen kis szakasz kivételével így az Orchard road-tól az üzleti negyeden át a Little Indiáig mindent volt szerencsénk megnézni, sőt még a helyi Beverly Hills-re is eljutottunk, ahol már 10 Millió SGD-től lehet házat vásárolni!
Mivel este 6-ra foglaltunk helyet a Songs of the Sea show-ra Sentosán, nem maradt túl sok időnk visszamenni a hotelbe, átöltözni, a vízhólyagokat leragasztani és indulni az 5:40-es buszindulásra a Suntech Mall-nál. Mindössze 50 percünk volt, hogy mindezt lebonyolítsuk (ebből bő 10-15 perces séta a buszállomásig elsétálni a hoteltől) de sikerült teljesíteni a tervet! Minden percünk ki volt számolva reggel óta, hogy a lehető legtöbb helyre eljuthassunk.
A kijelölt időben odaértünk a busz indulásának helyére és hamarosan Sentosa szigete felé robogtunk! A szigetre érve volt még bő fél óránk a műsor kezdetéig ezért felpattantunk a helyi kisbuszra ami végigvitt egészen Siloso Beach-ig. Itt egy hatalmas homokos part terül el, strandröplabda pályával és éttermekkel (Cafe Del Mar!) valamint pár perces sétányira a homokos parttól található a Sentosa Aquvárium. Néhány fotó elkészítése után szálltunk is vissza a kisbuszra, mert 7:40 volt kitűzve a műsor kezdete. Gőzünk nem volt róla,hogy mit takar ez a show, de maga a sziget nagyon érdekelt minket ls minél több programot akartunk besűríteni ebbe a 3 napba.
A Songs of the Sea egy lézerjáték volt a tengerparton, melyet animátorok közreműködésével tettek érdekesebbé. Egy rövid kis történetet játszottak el, melynek a fő attrakciója vízpermetre vetített lézerfigurák játéka volt. Beszéltek, énekeltek a mesefigurák miközben fény és hageffektek tették élvezetesebbé a műsort. Ötletes és szórakoztató volt a show mely kb 50 percig tartott.
Hazafelé a sofőr mindenkit a lehető legközelebb tett ki a szállásához ezzel is megkönnyítve a hazatérést.
Nagyon fáradtan de sok-sok szép élménnyel térünk nyugovóra, hogy erőt gyűjtsünk a holnapi folytatáshoz.