2008. április 28., hétfő

Április 27.

Háznézegetés, Choeng Mon beach, View point (637m),szigetkör, Fishermans' village vacsora

9-10 óra között ébred a csapat, Polett picit ráhúz reggelente mert ő nem reggelizik. Fél 11 -re megjött Tibi (róla annyit, hogy 1,5 éve itt él és ingatlanberuházásai vannak a szigeten: Mandalay névre hallgat érdemes megnnézni a neten, talán wwww.mandalaysamui.com a cím, sajnos most fejből nem vagyok benne biztos)aki elvitt 2 újépítésű ingatlant megnézni, ahol ki -és eladó lakások, villák épüétek. Ámultunk a gyönyörű környezet és kivitelezés láttán. Az 1 órás kiruccanást követően, felszerelkezve a starndolásra alkalmas eszközökkel elindultunk Choeng Mon álomszép tengerpartjára. Türkizkék, langyos, bokáig érő víz, homokpadok, melyek kiválóan alkalmasak a napozásra - bár ezt mi a vízben hasalva tettük.
A napozás jól kifárasztott minket így itt a parton megebédeltünk, majd elindultunk kirándulni.
Chaweng,Lamai partjai után az irányt felfelé a sziget legmagasabb pontja felé vettük egy hangulatos kilátó-étterembe. A meredek hegyi út alsó szakaszán megálltunk elefántokat etetni/simogatni.

Csodával határos módon a Suzuki Jeep-ünk kibírta az emelkedőket és felrepített minket a kilátóba, ahol csodálatos a panoráma a környező szigetekre és öblökre valamint a több hektáros kókuszültetvényre. Itt ananász és kókusz-shaket ittunk és gyönyörködtünk a látványban.

Mielőtt elindultunk volna hazafelé még megálltunk a Wat Kunaram-ban ami arról nevezetes, hogy egy mumifikálódott szerzetest rejt aki közel 80 évesen halt meg, ebben a kolostorban mint Buddhista szerzetes. 50 évesen állt be a szerzetesek közé és 20 év alatt fejlesztett ki egy speciális meditációs technikát, melynek egyik eredménye -jelenleg is látható- hogy lótuszülésben, meditációs pózban halt meg (60 évvel ezelőtt)de a mai napig tökéletesnek mondható állapotban van a teste.

Innen a hazutat egy szigetkörrel zártuk a főváros, Nathon kikötőjét is érintve.

Egy kis fürdés a tengerben, zuhany és már indultunk is vacsorázni a közeli Fishermans' Village-be! Pontosítok, indultunk volna, de a kocsi meg sem nyikkant. 4x fel -és le tologattuk az utcában, de semmi változás, a motor egy hangot sem hallatott. Elindultunk bika-kábelért a közeli motor kölcsönzőshöz, aki kedvesen kisegített minket, de erőfeszítéseink ennek ellenére sem vezettek eredményre. Nem volt más választás Bence és én motorra pattantunk és elmentünk a kölcsönzőbe a "kis" problémát közölni. Néhány perces telefonálgatás után megnyugtattak, hogy hamarosan odaér a szerelő vagy olyasmi a parkolónkba és megnézi mi lehet a baj. Mire visszaértünk már a kocsiban ült az egyik férfi, a másik a vak sötétben a motort vizslatta. Magukra hagytuj 10 percre őket a remény teljes hiányában, hogy ma még ebből bármi is lesz...

Hamarosan szóltak hogy minden rendben, csak egy kábel szakadt el, de egy öngyújtó fénye fölött, szerszám nélkül kijavították a hibát. A végkifejletre mi lányok is odaértünk és ismét tanulhattunk valamit, amikor is kértek egy kis ragtapaszt tőlünk és azzal összeragasztva a kábeleket közölték, hogy most már "OK"

Azóta pöccre indul a tragacs, semmi gond vele!

A halászfaluban - mely egy kis szűk utcából áll a tengerparton, kétoldalt 2 emeletes kis épületekkel, melyek aljában üzletek, felső szintjén pedig kiadó szobák vannak - kerestünk egy hangulatos éttermet, mely Happy Elephant névre hallgat és bültünk egy finomat vacsorázni. Választásunk a lehető legjobb volt, mivel élőzenét is kaptunk, nem egyszerűbb repertoárral mint pl.Elvis. Isteni finomat ettünk, ittunk és nem utolsó sorban táncoltunk. A legérdekesebb pillanata az etének az volt amikor az egyik vendég felment a színpadra elénekelni egy számot. A kuriózumot Polett fogalmazta meg a legjobban: "egy franciául beszélő japán, aki Elvist énekel Thaiföldön"

Hazafelé még muszáj volt kipróbálnunk a Tibi által ajánlott masszőröket az utca elején. Blankának fájdalmas, Polettnek gyenge, Bencének és nekem 10 pontos volt. Itt a minőség attól függ kinek a keze alá kerülsz, de az én "öreglányom" és Bence masszőre profi volt, még a gerincklinikán sem tették így helyre a gerincem. Reméljük a lányok is élvezik már holnap a jótékony hatását a thai masszázsnak!

Itt hajnali 3 van, most sem kezdem el a képeket feltenni de reggel pótolunk minden lemaradást!!! Egyébként a képek feltöltését nehezen tolerálja a rendszer, mert ma is próbálkoztunk de bontja a kapcsolatot a blogger valamiért, ezért van a többnapi lemaradás amit holnap kiküszöbölünk.