2008. március 24., hétfő

Március 23.

Koh Chang felfedezése…

Ébredés után vegyes érzelmekkel indultunk az étterem felé – mely közvetlen a tengerparton fekszik. A bangkoki reggelinket nehéz lesz felül múlni, ráadásul tapasztalataink szerint a szigeteken sokkal kisebb választékú a reggeli.
Egészen kellemes meglepetés ért a svédasztal láttánJ Jól bereggelizve elindultunk motort bérelni a „sztrádára” - 1-1 sávos, ma már betonozott – út, amely a szigeten majdnem körbe vezet, egy kis szakasz híján.

A 3. kölcsönzőben találtunk egy 100 cm3-es, 6000 km-t futott robogót 200,- THB-ért/nap. Ugyan volt olcsóbb de sem a féke sem az állapota nem volt bizalom gerjesztő.
Ezen a szigeten nagyon gyér a forgalom, de az utak helyenként egy „fekete” jelzésű sípályához hasonlítanak.

A partszakasz neve ahol letelepedtünk White Sand Beach az első a partok sorában a déli oldalon. Az útleírások szerint ez lenne a legnyüzsisebb partszakasz a szigeten tehát Siófok thai megfelelője. Na azért ez enyhe túlzás szerintünk, mert igaz hogy sok bungalós szálláslehetőség van és mindenek van a parton egy helyes kis étterme vagy bárja, de a nagy nyüzsgés nem jellemző.

A tengerről annyit meg kell említeni, hogy 35 és 38 fok között lehet a hőmérséklete – számomra a legideálisabb!!! Lehűlni nem lehet tőle, de ki akarna?

Mivel ma szállást is kellett néznünk több partszakaszra lementünk keresgélni, de mégis a tegnap este leelőlegezett szomszéd bungaló mellett döntöttünk. Reggel átköltözünk aztán pár nap múlva eldöntjük maradunk vagy tovább keresgélünk.
Igaz ma találtunk egy nagyon versenyképes resort-ot a partunk felső végén, de arról egyenlőre le kellett tenni mert egy 600 m hosszú és olyannyira meredek út vezet hozzá, hogy visszafelé a motor feladta a küzdelmet és a 40 fokban le kellett szállnunk és tolni kellett a motort. Lehet hogy feljutunk, ha a sorompót nyitó őr kifelé nem várja meg míg odaérünk és megmarad a lendületünk…
A szigeten rengeteg kutya van, nagyon helyesek, jó látni őket mert legalább a miénk hiányát néha kiélhetjük rajtuk –persze nem olyan mintha Molly velünk lenne. Ennek ellenére néhányan nem bírják a motort, ilyenkor jobb egy kövéret nyomni mert megkergetnek.

A délután olvasgatással és pihenéssel telt a parton.

Este motorra pattantunk és vacsorával zártuk a napot: zöldségleves üvegtésztával és egy számunkra ismeretlen halfajta édes-csípős szószban. Még egy kis édesség hazafelé zárásképpen.